branding
Luxus márkaépítés: hogyan építs fel egy csúcskategóriás márkát?
Szilárd meggyőződésem, hogy minden kreatív vállalkozónak luxusmárkaként kell felépítenie vállalkozását. Kisvállalkozóként személyre szabott szolgáltatásokat nyújtva ( ami véleményem szerint a luxusmárkaépítés alappillére) egyszerűen nincs időd vagy erőforrásod arra, hogy árban versenyezz! A válasz a problémádra az egyedi, high-end luxusmárka felépítése!
Tudom, hogy a „luxusmárka” fogalma ijesztően hangozhat a számodra. Lehet gyémánt és pezsgő az amire először asszociálsz… és bizonyos luxusmárkák esetében ez így is van és ez a luxus meghatározása.
De a „luxus” és a „high-end” valójában minden egyes ember számára mást és mást jelent – nekem ez a küldetésem, hogy a pejoratív asszociációt megváltoztassam az emberek fejében, legfőképp hogy a luxus nem a külsőségekben mutatkozik meg, hanem a belső tartalom minősége az, ami kiemeli és a prémium kategóriába helyezi. Az én feladatom pedig, hogy mindezt elérjük a vizuális márkaépítésen keresztül.
Mi az a vizuális márkaépítés?
Az én szakterületem! Ez az amit nap mint nap létrehozok az ügyfeleim számára. És ez az ami éltet, ez a szenvedélyem. Pédául az arculattervezés a weboldal tervezés a két legnépszerűbb szolgáltatásom. De nehogy azt gondold, teljesen tévesen, hogy a vizuális márkaépítés kizárólag a grafikai tervezésre korlátozódik! A magas minőségű brand fotók épp úgy alapvető elemei, mint a meghatározott brand színek és a betűtípusok.
Valójában a vizuális márkaépítési rendszer magában foglal minden vizuális elemet amit a márkádban használsz. Ha most csak ülsz a monitor előtt és azt gondolod, hűha ez nagy dolog – akkor igazad van!
vizuális márkaépítési elemek
Az alábbiakban felsorolok számodra néhány fontos márkaépítési elemet, amelyeket mindenképp bele kell foglalni a márkádba:
- Logó és logórendszer
- Brand színek
- Betűtípusok
- Weboldal és blog
- Névjegykártyák
- Nyomtatott grafikai elemek
- Digitális grafikai elemek
- Brand fotózás
- Közösségi média platformok
- És még ezer más
Egy luxus márkánál pedig: kulcsfontosságú a következetesség!
Ha már régóta foglalkozol a vállakozásoddal, lefogadom, hogy a fent felsorolt vizuális márkaépítési elemek közül néhánnyal (vagy talán mindegyikkel!) már rendelkezel.
De pusztán egy szép logó vagy egy csinos weboldal nem elég ha luxusmárkáról van szó.
Következetességre van szükséged a vizuális márkaépítésben, ami azt jelenti:
Olyan vizuális elemek átfogó rendszerére van szükséged, amelyek következetesen képviselik a brandedet!
A konzisztencia a márkaépítésben két nagyon fontos dolog miatt lesz hasznos a vállalkozásod számára:
- A márka ismertségét építi ki a követőid körében. Ha konzisztens a márkaépítésed (azaz ugyanazokat a színeket és betűtípusokat használod következtesen mindenben) a márkád elemei kiemelkednek a tömegből és felismerhetővé válnak – akár a webhelyedet keresi fel valaki, akár csak egy pint lát a pinteresten, tudni fogják, hogy az a tiéd!
- Bizalmat épít a célcsoportodban. Ha következetes vagy a márkaépítésben, az emberek azt fogják feltételezni rólad, hogy összhangban vagy a vállalkozásoddal és az életeddel. Látni fogják, hogy mit várhatnak tőled, és ez megalapozza a bizalmat.
tényleg annyit számít a vizuális márkaépítés?
Még mindig kétségeid vannak? Talán azon töprengsz, hogy „tényleg ennyit számít a vizuális márkaépítés”?
Én ezért vagyok itt, ez a vesszőparipám, hogy elmondjam neked akár százszor is: igen hölgyeim! Ez abszolút és totálisan számít!
luxus márkaépítés és az első benyomás
Kisvállalkozás tulajdonosaként a kezdeti interakció a leendő ügyféllel gyakran a vizuális márkaépítési rendszer egyik elemén (névjegykártyán, webhelyen vagy a közösségi médiában) keresztül történik.
Ha komolyan gondolod, hogy sikeres és hosszútávon fenntartható vállalkozást szeretnél vezetni, akkor mindenképpen szeretnéd lenyűgözni az ügyfeleidet már első benyomástól kezdve – és aztán minden további interakciónál!
Ha egy potenciális ügyfél találkozik a névjegykártyáddal – és az egy gyengécske, olcsó papírra nyomott, otthoni barkácsremek, mit gondolsz, mit fog gondolni az illető? Azt fogja hinni, hogy úgy mint a kártyád, a vállakozásod is olcsó.
Amiből egyenesen következik, hogy a jól fizető ügyfelek (egy kiváló élményt várva) egyszerűen elmennek máshoz, és te sohatöbbé nem fogsz hallani róluk.
És kimarad így neked? Azok akik szintén az olcsóbb megoldást keresik, hiszen ezt az üzenetet közvetíted. Szóval azok a pici névjegykártyák, amiről azt gondoltad, hogy ahh nem nagy ügy. Továbbra is biztos vagy benne, hogy tényleg nem az?
És a vizuális márkaépítés minden más aspektusa is ugyanilyen „nagy ügy”.
Ezért van szükség a luxusmárka kialakítására.
a luxusmárka sikeresebbé teszi a vállalkozásodat
Mint fentebb említettem, az a véleményem, hogy minden kreatív vállakozónak luxus/high-end márkaként kell felépítenie a vállakozását. Ez lehetővé teszi, hogy a megfelelő díjat számítsd fel egyedi termékeidért, vagy egyéni szolgáltatásodért – mivel te nem egy diszkontüzlet vagy. Tehát ne az árral próbálj versenyezni! Az időd értékes!
Oké, most aztán már lassan befejezem a szónoklatot…
Szóval, mit nyújthat számodra a luxus branding?
Nos, először is, ha többet szeretnél kérni a termékeidért és szolgáltatásaidért, akkor a márkádnak magasabb észlelt értéket kell képviselnie. Helló luxus márkaépítés!
Ha a márkaépítésed csúcsminőségű (és következetes, és egyszerűen… nos, mesésen néz ki!), akkor már nem kell az ügyfeleknek azt mondanod, hogy megéri a pénzt. Ezt a saját szemükkel is láthatják! Magasabb értéket érzékelnek.
Ez számomra tényleg olyan „józan paraszti észnek” tűnik – ezért mindig megdöbbenek, amikor az emberek nem értik meg. De mindig vannak ilyen hihetetlen „aha” pillanataim az ügyfeleimmel!
Együtt csinálunk egy rebrandet, és elindítunk nekik egy új weboldalt… és hirtelen nem az akciós ügyfeleket vonzzák többé…
Nézd meg hogyan terveztem meg a gelateria de rosa arculatát!
Action step: Végezz kutatást a luxusmárkákról!
Ez egy igazán nagyszerű gyakorlat a vállakozásod számára, amiből sokat tanulhatsz! Nézz körül az általad „luxusnak” vélt márkák között – tudod, azok között, akik más márkáknál valamivel (vagy talán sokkal) magasabb áron kínálják a szolgáltatásukat vagy terméküket.
Tanulmányozd a vizuális márkaépítésüket. Mi az, ami a logójukban, a weboldalukon vagy a márkaképükben luxusnak vagy high-endnek tűnik a számodra?
Majd nézd meg azokat a versenytársakat, akik alacsonyabb árfekvésűek… hogyan jellemzi őket a vizuális márkaépítésük?
2 tipp a luxusmárka létrehozásához
1. végezz márkaauditot a saját vállalkozásodban
Jaa, hogy itt nekem is csinálni kell valamit? Bizony, nélküled nem fog menni.
Ez a lépés kulcsfontosságú lesz annak kitalálásában, hogyan javíthatod az üzletedet és a konverzióidat (welcome, több ügyfél és több bevétel? Igen, kérem így müködik!).
Ülj le egy tollal és egy jegyzetfüzettel, és végezz egy márkaauditot a saját vállalkozásodon. Elemezd a vizuális márkaépítés minden elemét (nézd meg a fenti, vizuális márkaépítési elemek listáját!), és legyél kritikus!
Kérdezd meg magadtól:
Ez összhangban van a vizuális márkaépítésem többi részével?
Összefüggő márkatörténetet mesél el?
Érződik-e rajta a luxus/felső kategóriás érzés (választanám-e ezt egy versenytárs helyett/többet fizetnék-e érte)?
És legyél őszinte önmagadhoz. Tudom, hogy nem könnyű, de az ilyen típusú auditok nélkül soha nem fog növekedni a vállalkozásod.
Nagyon bátornak érzed magát? Kérj meg néhány barátot és iparági kollégát, hogy auditálják a márkaépítésed! És fogadd el kegyesen az építő jellegű visszajelzéseiket – ez csak sikeresebbé tehet!
2. fizess meg egy profi arculattervezőt
Nézd, tudom, hogy valószínüleg nem ezt akartad hallani… de már az első mondat után tisztában voltál vele, hogy ez lesz, igaz?
Mert a DIY nem egyenlő a luxussal.
DIY = olcsó, akciós, fapados
Ha tényleg sikeres vállakozást szeeretnél működtetni, akkor itt az ideje, hogy felbérelj egy profit. És inkább előbb tedd meg, mint utóbb, ne hagyd hogy csak teljen és idő és csak várod, a megfelelő ügyfeleket.
Dolgozz együtt egy profi márkaépítővel, aki segíthet abban, hogy ne csak egy csinos logót tervezz (mert mostanra már tudod, hogy az egyszerűen nem elég), hanem egy átfogó és egységes vizuális márkaépítési rendszert építs, amely hatékonyan kommunikálja az ügyfelek felé a magas szintű értékedet anélkül, hogy neked egy szót is ki kellene ejtened.
Én pontosan ezt teszem minden ügyfelem számára! Szóval, ha a vállalkozásodban azon a ponton vagy, ahol készen állsz arra, hogy befektess az álmodba és végre a következő szintre emeld, akkor szívesen hallanék rólad! Töltsd ki a kapcsolatfelvételi űrlapomat – alig várom, hogy halljak rólad!
Szia, Kata vagyok
Luxusmárka tervező, stratéga és a Luxe et ligne márka kreatív igazgatója, elkötelezetten szeretném segíteni a vállalkozó nőket erős személyes márkák felépítésében, hogy iparáguk megkerülhetetlen vezetőjévé váljanak.
További bejegyzések
Személyre szabható márkasablon átalakítás: Lincsi néni péksége
A Lincsi néni péksége új arculata az Apollónia prémium márkasablon személyre szabásával készült. A nosztalgikus hangulatú pékség az otthon melegét és a kézműves pékáruk szeretetét tükrözi. Fedezd fel az arculat átalakításának történetét!
A Bölcs Archetípus: Hogyan Teremthetsz Hiteles és Megbízható Márkát a Tudás Által?
A Bölcs archetípus a márkaépítésben a hitelességet, megbízhatóságot és a tudás átadását szimbolizálja. Ez a cikk bemutatja, hogyan használhatjuk ezt az archetípust a vizuális megjelenésben – a színpalettától a tipográfiáig –, és milyen üzenetek teszik igazán hatékonnyá a Bölcs márkát. Ha szeretnél inspirációt meríteni a mélyebb kapcsolódás kialakításához és a márkád intellektuális oldalának kiemeléséhez, ez a poszt neked szól!
A Szerető Archetípus: Hogyan Építs Szenvedélyes Márkát, Amiért Rajongani Fognak
Fedezd fel, hogyan alakíthatod át márkádat a Szerető archetípus segítségével! Az intimitás, szenvedély és érzékiség erejével olyan érzelmi kapcsolatokat építhetsz, amelyek prémium közönséged számára is vonzóak. Lépj be a szeretetteljes márkaépítés világába, és alkoss maradandó benyomást.
A varázsló archetípus ereje a prémium márkatervezésben
Fedezd fel a varázsló archetípus titkait a prémium márkaépítésben! Tudd meg, hogyan alakíthatsz át egy hagyományos márkát misztikus, innovatív és varázslatos élménnyé, amely elvarázsolja a közönségedet és mély, érzelmi kötődést teremt.
Küldj üzenetet!
Hogyan építs 7 lépésből luxusbrandet
Ebben az INGYENES e-bookban, megtudhatod a luxus ügyfelek vonzásának titkait. Töltsd ki az űrlapot, hogy azonnali hozzáférést kapj a leckékhez!