branding
Miért ?- az erőteljes brand titka
Te tudod a miértjét?
De tényleg tudod, hogy miért csinálod?
Kezdjük a legelején. Valószínűleg most fogalmad sincs hogy miért miértezek én itt most össze-vissza. Miért fontos, és papolok arról hogy kell, hogy legyen egy miérted. Talán te is úgy indultál, mint én, hogy egyik dolog követte másikat, és az a cél amit elöszőr a szemed előtt lebegett, amiért elkezdted az egészet időközben teljesen más irányt vett.
Én sok évvel ezelőtt, mert épp szívfájdalmam volt, elmentem egy pár órás festőtanfolyamra, ami aztán alapjaiban változtatott meg mindent. Én semmi mást nem szerettem volna, mint megtanulni szebben festeni, ezért aztán beiratkoztam grafikus hallgatónak. Őszintén szólva, akkor azt sem tudtam, mit csinál egy grafikus, és az első szemeszterben mégcsak számítógépem sem volt. Aztán elkezdtem esküvői meghívókat tervezni, talán csak azért mert beleszerettem az interneten látott gyönyörű fotókba, és azt gondoltam: „Nahát, ilyet én is tudok csinálni!” Aztán miután egyre többet és jobban festettem, jöttek a kiállítások, felkéresek és rengeteg dolgot kipróbáltam, amiről úgy gondoltam sikeres lehet.
Szóval akkor ez lenne az én miértem? Ez lenne az origó, amiért mindezt csinálom? Tévedés. Ezzel az a gond, hogy mint minden más esküvői meghívó tervező, vagy fotós, vagy éppen festő pontosan ugyanezért teszi a dolgát. Ez nem különböztet meg másoktól engem, nem tudtam megmondani, hogy én miért vagyok más mint a többiek. Ez nem lehet az igazi miértem.
A miértnek sokkal többnek kell lennie, mint szépen fotózott meghívók. Sokkal többnek kell lennie, mint szimplán pénzt keresni. A miért a branded mozgatórugója, ez határozza meg mi az az alapvető hit vagy vágy amiért a célközöségemmel rezonálva közösen dolgozunk.
Tudom, hogy el vagy foglalva a fotózással, tervezéssel, ügyfélszerzéssel, és valószínűleg azt gondolod, hogy nekem aztán nincs időm azon gondolkodni, hogy kitaláljam mi az én miértem. Vagy talán azt gondolod, hogy pontosan tudom mi az ami engem mozgat, de nincs szükségem arra, hogy pontosan megfogalmazzam.
Kérlek hagyj abba mindent, és találd ki a miérted! Ez a legfontosabb dolog amit a vállalkozásodért tehetsz. Nem hiszel nekem? Nézd meg ezt. (Magyar feliratot is tudsz hozzá beállítani.)
Megváltoztatja az életed, igaz? A vállalkozásod biztosan megfogja.
A miértem felfedezése
Tehát már bőven elmúltam harminc éves, amikor kitaláltam magamnak ezt a képeket festek dolgot, majd az esküvői meghívó tervezést, miközben elmondatatlanul élveztem minden egyes megrendelés elkészítését, kezdtem észrevenni a márkaépítés fontosságát. Alighogy levizsgáztam tervezőgrafikusként, nem telt el két hónap és újra iskolapadba ültem, hogy designernek tanuljak, mert szerettem volna komplexen, egységbe állítani és gyönyörűen megjeleneíteni a munkáimat.
Még mindig nagyon szeretek festeni, mégha sokkal kevesebb időt is tudok rászánni, mint szeretnék, továbbra is vállalok néhány közeli ismerősnek esküvői meghívó tervezést, egyszerűen csak azért mert szeretek szép dolgokat tervezni. Azonban ezek közül egyik sem az én Miértem. Akkoriban nem vettem észre, de ezek mindegyikében van egy közös szál.
Felnőttként nagyon szigorú voltam magammal, különösen a fizikai megjelenésemmel kapcsolatban. A „szépséget” egyfajta elit klubnak képzeltem, és én határozottan kívülállónak képzeltem magam. Soha nem gondoltam azt, hogy elég jó vagyok, mert nem gondoltam magam elég szépnek hozzá. Ez volt az a közös szál ami minden próbálkozásomat áthatotta. Ehhez segített hozzá a festés, a tervezés. Hogy elhiggyem magamról én is vagyok elég jó. Minden egyes munkám amit létrehozok vagy alkotok önbizalmat ad számomra, és így ma már büszkén vállalom magam, azt aki vagyok, aki ez alatt az út alatt lettem. Ezért ismerem fel azonnal, és érzem át a fájdalamat amikor olyan nőket látok, akik küzdenek az önképükkel. Mert ismerem az érzést, nagyon jól.
Sokáig tartott amíg ezt az érzést, ami minden tettemet mozgatja azonosítani tudtam, és elfogadni hogy ez egy személyes fájdalompont, de ez által végül megtaláltam a személyes hivatásom. Igen imádok festeni, imádok arculatot kialakítani, és gyönyörű logókat tervezni, de a mozgatórugója ezeknek a dolgoknak az, hogy szeretném ha más nők is erősnek, szépnek és magabiztosnak érezhessék magukat.
Azért kezdtem el festeni, mert vágytam a sikerre, hogy valaki aláírja a poszt alá, hogy hűha micsoda tehetséges vagy. Hogy többnek érezzem magam általa, és ettől erősebb lettem. Aztán amikor a meghívókat terveztem, örömet adott, amikor láttam, hogy csillan fel a szemük a mennyasszonyoknak, amikor átveszik a meghívót. És végül azért lettem grafikus, mert szerettem volna, női vállalkozók számára arculattervezést készíteni, hogy ők is átérezhessék azt a magabiztosságot, amit én érzek mindenegyes átadott munka után.
Semmi sem okoz nagyobb örömet, mint látni azt az átalakulást, ami akkor történik, amikor egy nő megpillantja a benne rejlő igazi szépséget és erőt. Tudom, mert voltam a másik oldalon, és elég mélyen.
Ez az én Miértem. E felismerés alapján alkottam meg a vállalkozásom jövőképét:
Hiszek abban, hogy a nekem adatott kreativitás erejét más nők felemelésére és inspirálására kell felhasználnom. Konkrétan olyan élményeket és termékeket hozok létre, amelyek önbizalommal töltik el öket. A művészetem egy olyan médium, amelyen keresztül egyedi szépségük és intelligenciájuk kisugározhat. Elkötelezett vagyok a tisztesség, az együttérzés, a kreativitás, és növekedés iránt, legyen az üzleti akár életmódbeli.
Hiszek abban, hogy ezért vagyok a világon, nem számít hogyan fejezem ki magam (legyen az festés, írás, tanítás, tervezés akármi más) a karrierem mindig ennek a miértnek a kifejeződése lesz.
Mi a te miérted?
Most rajtad a sor. Ahhoz, hogy hű lehess önmagadhoz és az ügyfeleidhez, és hogy hiteles brandet hozz létre, meg kell találnod a célodat, a saját Miértedet.
Gondolkodj el azon, hogy mit csinálsz, és mi a szenvedélyed valódi oka.
Arra kérlek, hogy fedezd fel a saját miértedet. Írd le. Keretez be. Akaszd fel az íróasztalod fölé. És azokon a nehéz napokon, amikor kételkedsz magadban, és azon tűnödsz, miért ezt az utat választottad – olvasd el a Miérted!
Tehát, nagyon szeretném tudni, hogy mi a te miérted! Írd meg nekem üzenetben, vagy szólj hozzá a közösségi médiában a poszthoz.
Ha élvezted ennek a bejegyzésnek az olvasását, és erőt adott neked, akkor oszd meg.
Hamarosan jövök a következő bejegyzéssel, addig is:
Ölelés, Kata.
készen állsz mélyebbre ásni?
Szia, Kata vagyok
Luxusmárka tervező, stratéga és a Luxe et ligne márka kreatív igazgatója, elkötelezetten szeretném segíteni a vállalkozó nőket erős személyes márkák felépítésében, hogy iparáguk megkerülhetetlen vezetőjévé váljanak.
További bejegyzések
Személyre szabható márkasablon átalakítás: Lincsi néni péksége
A Lincsi néni péksége új arculata az Apollónia prémium márkasablon személyre szabásával készült. A nosztalgikus hangulatú pékség az otthon melegét és a kézműves pékáruk szeretetét tükrözi. Fedezd fel az arculat átalakításának történetét!
A Bölcs Archetípus: Hogyan Teremthetsz Hiteles és Megbízható Márkát a Tudás Által?
A Bölcs archetípus a márkaépítésben a hitelességet, megbízhatóságot és a tudás átadását szimbolizálja. Ez a cikk bemutatja, hogyan használhatjuk ezt az archetípust a vizuális megjelenésben – a színpalettától a tipográfiáig –, és milyen üzenetek teszik igazán hatékonnyá a Bölcs márkát. Ha szeretnél inspirációt meríteni a mélyebb kapcsolódás kialakításához és a márkád intellektuális oldalának kiemeléséhez, ez a poszt neked szól!
A Szerető Archetípus: Hogyan Építs Szenvedélyes Márkát, Amiért Rajongani Fognak
Fedezd fel, hogyan alakíthatod át márkádat a Szerető archetípus segítségével! Az intimitás, szenvedély és érzékiség erejével olyan érzelmi kapcsolatokat építhetsz, amelyek prémium közönséged számára is vonzóak. Lépj be a szeretetteljes márkaépítés világába, és alkoss maradandó benyomást.
A varázsló archetípus ereje a prémium márkatervezésben
Fedezd fel a varázsló archetípus titkait a prémium márkaépítésben! Tudd meg, hogyan alakíthatsz át egy hagyományos márkát misztikus, innovatív és varázslatos élménnyé, amely elvarázsolja a közönségedet és mély, érzelmi kötődést teremt.
Küldj üzenetet!
Hogyan építs 7 lépésből luxusbrandet
Ebben az INGYENES e-bookban, megtudhatod a luxus ügyfelek vonzásának titkait. Töltsd ki az űrlapot, hogy azonnali hozzáférést kapj a leckékhez!