fbpx
Favikon

branding

Márkaértékek: hogyan határozd meg a branded hangját?

A márkaértékek, másnéven alapértékek azok az értékek és alapvető normák amelyeket a vállakozásodon keresztül fenntartasz és követsz
brandvoice

Üdvözöllek újra a „Hogyan építs luxusbrandet” sorozatban itt a blogon. Az előző bejegyzésben az erőteljes márka titkát kutattuk, és a miértek megtalálása volt a téma. Számomra ez az első számú lépés egy sikeres brand létrehozásában. Tehát ha lemaradatál az elöző bejegyzésről, akkor azt javaslom elöszőr azt olvasd el, majd siess vissza, hogy mindent megtudj a márkaértékekről.

Most, hogy már tisztában azzal, hogy mi a Miérted és milyen jelentősége van a márkád számára (engedd meg, hogy újra megismételjem: a miérted a branded legfontosabb aspektusa), szeretném végre én is megtudni, hogy mi a te miérted!

Meg tudod fogalmazni?

Le tudod írni?

Melegség tölt el tőle? Szeretnéd a háztetőkről kikiabálni?

Nos, ha még mindig nem serceg a tollad a papír alatt, és még mindig nem igazán tudod, hogy fogj neki, próbáld ki ezt a kis gyakorlatot. Egyszerűen töltsd ki az üres részeket:

Azért teszek/csinálok/készítek/segítek/ajánlok/adok/hozok létre _________(mit) _________ számára, mert ________(miért).

És máris kész!

Mik azok a márkaértékek?

Most, hogy végre meg van a miérted, beszéljünk  a márkaértékekről. Másszóval alapértékek, ezek azok az értékek, és alpvető normák, amelyeket a brandeden és a vállakozásodon keresztül fenntartasz és követsz.

Valójában valószínűleg rengeteg olyan érték és erény van, amelyben hiszel, és amelyeknek  a vállakozásodon keresztül való fenntartásában hiszel. De amiről ma beszélek, azok az alapértékeid. Ezek azok, amelyek meghatározzák majd az ügyfélélményt, és segítnek megteremteni azt az alapot, amire majd a márkádat építed.

A márkaértékeid azok a pillérek, amelyeken a Miérted nyugszik.

az alapértékeink megtalálása

Most, hogy megtaláltad a miértedet, használjunk egy másik gyakorlatot az alapértékeid megtalálására. Fogj egy darab papírt, a kedvenc tolladat és egy cappucinót, vagy egy pohár rosét.

  1. Írj le 3 olyan márkát, amelyet csodálsz // Például: Apple, Chloe , Chanel
  2. Egyszavas válaszokkal írd le azokat tulajdonságukat, amelyeket csodálsz ezekben a márkákban // Például: Innováció, Gondoskodás, Művészet
  3. Most 3 olyan ember nevét írd le, akiket csodálsz // Választhatsz barátokat, családtagokat, közszereplőket
  4. Ismételd meg a második lépést, tehát írd le azokat a tulajdonságokat, amiket csodálsz, vagy ami miatt tiszteled ezeket az embereket
  5. Most írd fel a sajt nevedet
  6. Ismételd meg újra a második lépést, ezúttal írd fel azokat az értékeket, amelyekre büszke vagy magadban, és írd fel azokat az értékeket is amire törekszel, hogy elérd.
 
Nem kell túlgondolni ezt az egészet. Egyszerűen csak hagyjd, hogy kiáradjon belőled. Az sem baj ha egy tulajdonságot kétszer is leírsz, lehet hogy az különösen fontos számodra.

 

Mire elkészülsz, valószínüleg már lesz egy szuper kis listád. Nézd át, és tedd félre egy órára vagy egy napra.

Amikor készen állsz, fogj egy szövegkiemelőt, és karikázz be 3-7 szót, azokat amelyek különösen fontosak számodra.

Ha nehezen tudsz választani, olvasd el újra, amit a miértednél írtál, és válaszd azokat a szavakat, amelyek valóban kapcsolódnak a márkaértékeidhez.

Látod, máris megtaláltad a márkád hangját!

A márkaértékeink meghatározása

Írd le újra az összes kiválasztott márkaértéket. Mindegyik mellé írj egy rövid bekezdést (1-2 mondat), amely elmagyarázza, hogy az adott érték hogyan vonatkozik a saját brandedre.

Példaként itt van néhány márkaérték az én brandemből:

szépség

Keresen és kiemelem a szépséget minden alkotásomban és projektemben

Szenvedély

Szenvedélyesen dolgozom, addig nem adom fel amíg a tökéltes eredményt el nem érem

gondoskodás

Felismerem mások sebezhetőségét, és igyekszem megerősíteni őket, úgy hogy erényt kovácsolok a gyengeségükből

szolgálat

Bizalmat ébresztek ügyfeleimben azzal, hogy kiemelkedő és határozott ügyfélélményt nyújtok

exkluzívitás

Olyan egyedi esztétikát hozok létre, amely felismerhető. Nemet mondok az olyan projektekre, amelyek nem illeszkednek ehhez az esztétikához

A márkaértékeidnek nem kell pont ugyanígy kinézniük, vagy ehhez illeszkedniük. Találd meg a módját, ami kifejezi a te egyéniségedet, ami hiteles rád és a miértedre nézve, és ez által jellemző a brandedre.

No lám! Ha követted a lépéseket, és szorgalmasan elvégezted a munkát, akkor most már tudod a miérted és a márkaértékeid. Ez már egy biztos alap amire épitkezni lehet. Csak így tovább!

Írd le az értékeidet, és tedd őket olyan helyre, ahol mindig látod őket – a Miérted mellé. Emlékezz az oszlopok analógiájára. Ez az értékek támogatják a miértedet. Ezek határozzák meg a döntéseidet, és azt ahogyan kapcsolódsz  a célközönségedhez. 

készen állsz mélyebbre ásni?

Kata fekete-fehér

Szia, Kata vagyok

Luxusmárka tervező, stratéga és a Luxe et ligne márka kreatív igazgatója, elkötelezetten szeretném segíteni a vállalkozó nőket erős személyes márkák felépítésében, hogy iparáguk megkerülhetetlen vezetőjévé váljanak.

További bejegyzések

Küldj üzenetet!

ebook borító

Hogyan építs 7 lépésből luxusbrandet

Ebben az INGYENES e-bookban, megtudhatod a luxus ügyfelek vonzásának titkait. Töltsd ki az űrlapot, hogy azonnali hozzáférést kapj a leckékhez!

7 lépésből luxus brandet

Kövess itt is: