branding
Márkaértékek: hogyan határozd meg a branded hangját?
Üdvözöllek újra a „Hogyan építs luxusbrandet” sorozatban itt a blogon. Az előző bejegyzésben az erőteljes márka titkát kutattuk, és a miértek megtalálása volt a téma. Számomra ez az első számú lépés egy sikeres brand létrehozásában. Tehát ha lemaradatál az elöző bejegyzésről, akkor azt javaslom elöszőr azt olvasd el, majd siess vissza, hogy mindent megtudj a márkaértékekről.
Most, hogy már tisztában azzal, hogy mi a Miérted és milyen jelentősége van a márkád számára (engedd meg, hogy újra megismételjem: a miérted a branded legfontosabb aspektusa), szeretném végre én is megtudni, hogy mi a te miérted!
Meg tudod fogalmazni?
Le tudod írni?
Melegség tölt el tőle? Szeretnéd a háztetőkről kikiabálni?
Nos, ha még mindig nem serceg a tollad a papír alatt, és még mindig nem igazán tudod, hogy fogj neki, próbáld ki ezt a kis gyakorlatot. Egyszerűen töltsd ki az üres részeket:
Azért teszek/csinálok/készítek/segítek/ajánlok/adok/hozok létre _________(mit) _________ számára, mert ________(miért).
És máris kész!
Mik azok a márkaértékek?
Most, hogy végre meg van a miérted, beszéljünk a márkaértékekről. Másszóval alapértékek, ezek azok az értékek, és alpvető normák, amelyeket a brandeden és a vállakozásodon keresztül fenntartasz és követsz.
Valójában valószínűleg rengeteg olyan érték és erény van, amelyben hiszel, és amelyeknek a vállakozásodon keresztül való fenntartásában hiszel. De amiről ma beszélek, azok az alapértékeid. Ezek azok, amelyek meghatározzák majd az ügyfélélményt, és segítnek megteremteni azt az alapot, amire majd a márkádat építed.
A márkaértékeid azok a pillérek, amelyeken a Miérted nyugszik.
az alapértékeink megtalálása
Most, hogy megtaláltad a miértedet, használjunk egy másik gyakorlatot az alapértékeid megtalálására. Fogj egy darab papírt, a kedvenc tolladat és egy cappucinót, vagy egy pohár rosét.
- Írj le 3 olyan márkát, amelyet csodálsz // Például: Apple, Chloe , Chanel
- Egyszavas válaszokkal írd le azokat tulajdonságukat, amelyeket csodálsz ezekben a márkákban // Például: Innováció, Gondoskodás, Művészet
- Most 3 olyan ember nevét írd le, akiket csodálsz // Választhatsz barátokat, családtagokat, közszereplőket
- Ismételd meg a második lépést, tehát írd le azokat a tulajdonságokat, amiket csodálsz, vagy ami miatt tiszteled ezeket az embereket
- Most írd fel a sajt nevedet
- Ismételd meg újra a második lépést, ezúttal írd fel azokat az értékeket, amelyekre büszke vagy magadban, és írd fel azokat az értékeket is amire törekszel, hogy elérd.
Mire elkészülsz, valószínüleg már lesz egy szuper kis listád. Nézd át, és tedd félre egy órára vagy egy napra.
Amikor készen állsz, fogj egy szövegkiemelőt, és karikázz be 3-7 szót, azokat amelyek különösen fontosak számodra.
Ha nehezen tudsz választani, olvasd el újra, amit a miértednél írtál, és válaszd azokat a szavakat, amelyek valóban kapcsolódnak a márkaértékeidhez.
Látod, máris megtaláltad a márkád hangját!
A márkaértékeink meghatározása
Írd le újra az összes kiválasztott márkaértéket. Mindegyik mellé írj egy rövid bekezdést (1-2 mondat), amely elmagyarázza, hogy az adott érték hogyan vonatkozik a saját brandedre.
Példaként itt van néhány márkaérték az én brandemből:
szépség
Keresen és kiemelem a szépséget minden alkotásomban és projektemben
Szenvedély
Szenvedélyesen dolgozom, addig nem adom fel amíg a tökéltes eredményt el nem érem
gondoskodás
Felismerem mások sebezhetőségét, és igyekszem megerősíteni őket, úgy hogy erényt kovácsolok a gyengeségükből
szolgálat
Bizalmat ébresztek ügyfeleimben azzal, hogy kiemelkedő és határozott ügyfélélményt nyújtok
exkluzívitás
Olyan egyedi esztétikát hozok létre, amely felismerhető. Nemet mondok az olyan projektekre, amelyek nem illeszkednek ehhez az esztétikához
A márkaértékeidnek nem kell pont ugyanígy kinézniük, vagy ehhez illeszkedniük. Találd meg a módját, ami kifejezi a te egyéniségedet, ami hiteles rád és a miértedre nézve, és ez által jellemző a brandedre.
No lám! Ha követted a lépéseket, és szorgalmasan elvégezted a munkát, akkor most már tudod a miérted és a márkaértékeid. Ez már egy biztos alap amire épitkezni lehet. Csak így tovább!
Írd le az értékeidet, és tedd őket olyan helyre, ahol mindig látod őket – a Miérted mellé. Emlékezz az oszlopok analógiájára. Ez az értékek támogatják a miértedet. Ezek határozzák meg a döntéseidet, és azt ahogyan kapcsolódsz a célközönségedhez.
készen állsz mélyebbre ásni?
Szia, Kata vagyok
Luxusmárka tervező, stratéga és a Luxe et ligne márka kreatív igazgatója, elkötelezetten szeretném segíteni a vállalkozó nőket erős személyes márkák felépítésében, hogy iparáguk megkerülhetetlen vezetőjévé váljanak.
További bejegyzések
Személyre szabható márkasablon átalakítás: Lincsi néni péksége
A Lincsi néni péksége új arculata az Apollónia prémium márkasablon személyre szabásával készült. A nosztalgikus hangulatú pékség az otthon melegét és a kézműves pékáruk szeretetét tükrözi. Fedezd fel az arculat átalakításának történetét!
A Bölcs Archetípus: Hogyan Teremthetsz Hiteles és Megbízható Márkát a Tudás Által?
A Bölcs archetípus a márkaépítésben a hitelességet, megbízhatóságot és a tudás átadását szimbolizálja. Ez a cikk bemutatja, hogyan használhatjuk ezt az archetípust a vizuális megjelenésben – a színpalettától a tipográfiáig –, és milyen üzenetek teszik igazán hatékonnyá a Bölcs márkát. Ha szeretnél inspirációt meríteni a mélyebb kapcsolódás kialakításához és a márkád intellektuális oldalának kiemeléséhez, ez a poszt neked szól!
A Szerető Archetípus: Hogyan Építs Szenvedélyes Márkát, Amiért Rajongani Fognak
Fedezd fel, hogyan alakíthatod át márkádat a Szerető archetípus segítségével! Az intimitás, szenvedély és érzékiség erejével olyan érzelmi kapcsolatokat építhetsz, amelyek prémium közönséged számára is vonzóak. Lépj be a szeretetteljes márkaépítés világába, és alkoss maradandó benyomást.
A varázsló archetípus ereje a prémium márkatervezésben
Fedezd fel a varázsló archetípus titkait a prémium márkaépítésben! Tudd meg, hogyan alakíthatsz át egy hagyományos márkát misztikus, innovatív és varázslatos élménnyé, amely elvarázsolja a közönségedet és mély, érzelmi kötődést teremt.
Küldj üzenetet!
Hogyan építs 7 lépésből luxusbrandet
Ebben az INGYENES e-bookban, megtudhatod a luxus ügyfelek vonzásának titkait. Töltsd ki az űrlapot, hogy azonnali hozzáférést kapj a leckékhez!